NanoEcho utökar teamet med en Kommunikations- och Marknadschef

Som ett led i utvecklingen av bolaget anställer NanoEcho Kristina Hallström som Kommunikations- och Marknadschef. Kristina kommer ha en central roll i bolaget när NanoEcho nu under våren går in i en utvecklingsfas med fokus på kommersialisering.

Kristina Hallström har över 25 års erfarenhet av internationell marknadsföring och kommunikation inom MedTech branschen. Hon besitter även en lång erfarenhet av att jobba strategiskt med kliniska frågeställningar, regulatoriskt arbete och kvalitetsarbete. Kristina har varit verksam inom både stora globala bolag samt i mindre startup-bolag inom branschen.

På NanoEcho kommer Kristina arbeta aktivt med bolagets positionering på marknaden och bevaka och följa marknadstrender. Hon kommer ansvara för vår marknadsmässiga produktstrategi. En viktig del i Kristinas arbete kommer även vara att etablera och driva ett strategiskt samarbete med ledande forskare och opinionsbildare inom fältet. Hon kommer även att ansvara för vår kommunikation mot såväl marknad som investerare.

Kristina som börjar sin anställning i mars kommer att arbeta 50% för NanoEcho och ingå i ledningsgruppen.

Jag är oerhört stolt och glad över denna rekrytering. Då vi nu går in i en mer fokuserade utvecklingsfas med kommersiellt fokus kommer Kristina med sin gedigna erfarenhet inom branschen bli en stor tillgång för NanoEcho. Kristina kommer ha en central roll i bolaget med fokus på marknad och kommunikation och med sin breda kompetens kommer hon även kunna supportera arbetet inom clinical affairs och QA/RA, säger Linda Persson VD på NanoEcho.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Linda Persson, VD
E-post: ir@nanoecho.se
Se även hemsidan, www.nanoecho.se

NanoEcho utvecklar en ny teknik för tydligare diagnostik av, i ett första steg, rektalcancer. Den bildgivande tekniken bygger på en ny medicinsk metod där nanoteknologi används i kombination med modern ultraljudsteknologi. Bilderna som produceras avser att underlätta differentieringen mellan sjuk och frisk vävnad och samtidigt fastställa en mer exakt lokalisering av cancervävnaden. Målet är att kunna ge en mer precis, enklare och billigare diagnos av bland annat cancersjukdomar. Med tydligare diagnostik vill bolaget ge behandlande läkare bättre vägledning för en mer individanpassad behandling. Patienternas livskvalitet efter behandling och chansen att överleva kan öka samtidigt som behandlingskostnaderna kan minskas.

Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse på vår webbplats och analysera vår trafik. Genom att klicka på ”Godkänn” samtycker du till vår användning av cookies. Du kan läsa mer om vilka cookies vi använder och hur du kan hantera dem i vår integritetspolicy.