Ett system som avser uppfylla myndigheternas och kundernas krav är nu på plats

NanoEcho har nu avslutat den detaljerade produktutvecklingsfasen. Arbetet har resulterat i ett system som är utvecklat för att uppfylla både myndigheternas och kundernas krav. Detta system består av delar tillverkade av bolagets utvalda samarbetspartners och nyckelleverantörer, Vermon och us4us. Systemet finns nu på plats i bolagets lokaler i Lund, redo för integration och utvärdering.

Nu är den detaljerade produktutvecklingsfasen avslutad och bolagets produktutvecklingsarbete går över i en integrations- och utvärderingsfas. I denna fas ska systemets delar, som bolaget tagit fram tillsammans med sina samarbetspartners, sättas ihop och systemmjukvaran ska utvecklas.
När integrationsarbetet är avslutat kommer systemet att utvärderas med avseende på myndigheternas och kundernas krav. Bolagets ambition är att under 2023 ersätta det prototypsystem som idag används i de pågående prövarledda kliniska utvecklingsstudierna med detta nya system.

”Vi har hela året haft siktet inställt på denna milstolpe och idag är jag oerhört stolt över att vi nu har vårt system sammansatt på plats här i Lund. Det är ett mycket imponerande arbete av både vårt team och våra samarbetspartners att på så kort tid ha både utvecklat och producerat detta system för att möta högt ställda medicinsktekniska krav. När vi ersätter prototypsystemet med detta system i de pågående kliniska utvecklingsstudierna är målsättningen att öka kvaliteten på den data som vi får fram”, säger Linda Persson VD på NanoEcho.

Pågående emission
i NanoEcho

Erbjudande om att teckna aktier i NanoEcho AB (publ) i samband med IPO
Teckningstid: 29 maj – 28 juni

Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse på vår webbplats och analysera vår trafik. Genom att klicka på ”Godkänn” samtycker du till vår användning av cookies. Du kan läsa mer om vilka cookies vi använder och hur du kan hantera dem i vår integritetspolicy.