NanoEcho AB meddelar idag att både namnet NanoEcho® och bolagets logotyp har registrerats och fått varumärkesskydd i Europeiska unionens samtliga medlemsstater. Denna dubbla registrering är ett viktigt steg för att stärka NanoEchos varumärkesportfölj samt öka bolagets konkurrenskraft inför kommersiella lanseringar.
Registreringen av både namnet NanoEcho® och den tillhörande logotypen, är ett strategiskt beslut som ger bolaget ett värdefullt skydd och stärker varumärkesidentiteten inför kommande kommersiella lanseringar. Detta viktiga steg bidrar till att säkra NanoEchos varumärkesportfölj.
”Denna dubbla registrering stärker vår position på den internationella marknaden och ökar vår konkurrenskraft i samband med våra kommersiella aktiviteter. Att både namnet NanoEcho® och vår logotyp nu är varumärkesskyddade i samtliga EU-länder är en betydande milstolpe”, säger Linda Persson, VD på NanoEcho.
NanoEcho utvecklar en ny teknik för tydligare diagnostik av, i ett första steg, rektalcancer. Den bildgivande tekniken bygger på en ny medicinsk metod där nanoteknologi används i kombination med modern patenterad ultraljudsteknologi. Bilderna som produceras avser att underlätta differentieringen mellan sjuk och frisk vävnad och samtidigt fastställa en mer exakt lokalisering av cancervävnaden. Målet är att kunna ge en precis, enkel och kostnadseffektiv diagnos av bland annat cancersjukdomar. Med tydligare diagnostik vill bolaget ge behandlande läkare bättre vägledning för en individanpassad behandling, avsikten är att patienternas livskvalitet efter behandling ska öka samtidigt som behandlingskostnaderna minskas. www.nanoecho.se
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Kristina Hallström, CMO & CCO
email: ir@nanoecho.se